Ikväll blev det en koppelpromenad i det härliga vädret! Valparna är väldigt framåt, inte rädda för självåkande gräsklippare eller stora konstiga sopkärl som stod på gatan.
Duktiga valpar som tyckte det var spännande att upptäcka världen!
Vi vill så klart gärna ge våra valpköpare det bästa så vi har samlat ihop en hel del presenter som följer med valpen till sitt nya hem!
Vi har fått valppaket från Royal Canin (https://www.royalcanin.com/se/) som består av väska, 2 kg Royal Canin Puppy Maxi, fodermått, Royal Canin Mousse, filt som luktar mamma, broschyrer om första tiden med din valp samt rabattkupong vid köp av foder.
Vi har även fått hem valppaket från Nutrolin och Arken Zoo med bra erbjudanden för valpen.
Kennel Flattlyckan har så klart inhandlat en hel del också. Vi skickar med många saker till valpen: Från Hastawear (https://hastawear.se/) har vi köpt följande: – Visselpipa (211,5 ny gummerad visselpipa) med ett band i din hunds färg – Koppel med reflex och halsband
Från Lotta Driscoll på Revatorpet (https://lottadriscoll.se/) har vi köpt en jättefin dummy i många färger som väger 250g.
Förutom allt så skickar vi med: – Avmaskningsmedel – Filt som luktar vår kennel – Leksaksknut – Hundgodis – Ben
Det är så otroligt roligt att få dela ut så mycket fina gåvor till våra valpköpare! De uppskattas verkligen!
Tiden går så fort men nu är dagen här då första valpen lämnar oss! Det känns lite vemodigt men ändå rätt skönt! Vi har hittat fantastiska hem till hela 8 valpar. Vi kommer behålla en valp själva så nu är det tre kvar.
Jag kommer lägga ut mer info om valpköparna så snart jag hinner. Det är så roligt för vi har två valpar uppe i Jokkmokk och Älvsbyn, vi kommer ha tre valpar i Skåne och några här i Linköpingsområdet. Det är en väldigt bra spridning! Så vi kommer försöka ha zoom-möten regelbundet för att träna och ha skoj tillsammans!
Alla våra valpar är väldigt fina exteriört. Några av dem tror vi det kommer gå väldigt bra för i utställningsringen. Så därför börjar vi ståträna valparna här hemma och passar samtidigt på att ta foton på dem. Visst är dom fina?
Sommarvärmen kom nu äntligen! 20 grader var det idag! Valparna tyckte det var superskoj att springa runt på altanen och busa med sin mamma. Iris som har på sig sin pyjamas för att slippa ha valparna hängande i juvren tyckte också det var mysigt. Äntligen börjar hon säga ifrån lite. Hon är så snäll vår Iris.
Nu börjar valphagen bli lite tråkig. Dags att utforska nya ytor. Vi väntar på värmen så valparna kan vara ute och leka. Idag fick valparna komma ut i köket och springa runt på köksgolvet. Det var roligt!
Inte så lätt att se skillnad på dom. Tur vi har ordentliga märkningar! Däremot börjar vi se vissa skillnader på beteende. Alla är väldigt tuffa och framåt. Orädda, hungriga, busiga och roliga. Bits gör dom också! 😉