Kategori: Kennel Flattlyckan Sida 1 av 3

Kennelträff med Flattlyckan

Vilken härlig dag det blev! En kennelträff som helt enkelt blev helt perfekt!!! Vackert väder och fantastiska hundar och deras ägare!

Vi är så stolta och glada över alla som kom och bidrog till denna fantastiska dag. Tack för denna fina film Kim Vestbrant! 🥰🥰🥰

Vill du se bilder från vår kennelträff får du gärna gå in på Facebook och söka efter vår kennel Flattlyckan. ❤️❤️❤️

🐾🌟 Nu laddar vi inför kennelträffen! 🌟🐾

Här planeras och fixas det för fullt inför årets kennelträff med kennel Flattlyckan 💕

Snart samlas ett härligt gäng glada hundar tillsammans med sina mattar och hussar – och vilken dag vi har framför oss!

Vi har hyrt Klubbarps hundklubb hela lördagen och fyllt schemat med massor av roliga aktiviteter:

– Apportering

– Nosework

– Rallylydnad

– Ringträning

– Trimning

– Äventyrsbana

– Frågesport med fina priser

Och såklart – minst lika viktigt – tid att umgås, skratta och njuta av gofika och god mat tillsammans ☕🍰🍔

Det här kommer bli en dag fylld av gemenskap, glädje och massor av svansvift! ❤️❤️❤️

Vi längtar efter att träffa er alla! 🥰🥰🥰

Fantastisk dag med härlig hundpromenad i snön

Vissa dagar på vintern är fantastiska, speciellt när solen skiner och snön lyser vit. Idag fick vovvarna springa lösa på ängen, åh va skoj det hade det.

Nu har vi beställt kenneltröjor

Nu testar vi i liten skala att ta fram tröjor med vår kennels logotype på. Tack ni som beställde, som vill visa upp att ni har hundar från oss!

Vi på kennel Flattlyckan är så stolta över att ha så fina valpköpare!

Idag var vi och tränade med alla fem hundarna i hallen

Det är inte alltid alla fem kan och får följa med. Det beror lite på vad man ska träna för något och hur mycket tid vi har. Idag hade vi bokat hela 3 timmar för oss i High5 hundhall så då fick alla följa med.

Dagen till ära hade vi med våra nyinköpta tygburar också så då testade vi att ha med alla fem.

Vi tränade lite av varje. Rallylydnad, lydnad, nosework och lite ringträning blev det.

Här kommer en bild på hundarna i sina burar. 🥰🥰🥰

Vilken dag – vår allra första kennelträff!

I helgen samlades vi för vår allra första riktiga kennelträff – och vilken fest det blev! 🎉 Tidigare har vi bara anordnat kullträffar.

19 härliga Flattlyckan-hundar och 29 glada personer dök upp, en fantastisk uppslutning som gör oss så stolta och glada! 🤗🐾❤️

Vi fyllde dagen med massor av aktiviteter:

✨ Ringträning inför utställning

✨ Grundläggande apportering

✨ Prova-på apportering med vilt

✨ Rallylydnad

✨ Frågesport + resultat i vår fototävling med fina priser

Som grädde på moset bjöds det på tacos 🌮, gofika ☕ och härliga samtal mellan alla två- och fyrbenta. Vi hann till och med med lite örontrimning tack vare Sandra – uppskattat av både hundar och mattar/hussar. 🙌

👏 Ett särskilt grattis till Maria Fyrberg som fick pris för vårt allra första officiella resultat i viltspår! 🙌🙌🙌

Det värmer verkligen hjärtat att se hur duktiga och engagerade alla var – både hundar och ägare. Ni gör oss så stolta! 🥰

TACK till alla som kom och bidrog till en oförglömlig dag. Vi längtar redan tills vi ses nästa gång! ❤️🐾

Här kommer lite bilder från dagen! 😍

Fantastisk valpträff

Vilken otroligt lyckad valpträff vi hade i lördags i High5:s hundhall i Skänninge!!! Vädret var perfekt, 9 valpar med familj kom, vi hade verkligen fullspäckat schema. 🥰🥰🥰

Allt detta gjorde vi:

– frågesport om Flatcoated retriver

– kontaktövningar med olika sorters godis

– lunch med pajer och sallad

– uppvisning av olika jaktmoment med Iris

– grunderna i jaktapportering med Marie Danielsson

– apportering och avlämningar med dummy

– prova på att bära vilt (krickor)

– rallylydnad grunder

– prova på rallylydnad

– trimning av alla valpars öron

– uppvisning av rallylydnad med Lycka

– fika

– prisutdelning på frågesporten och sommarens fototävling

– grunderna i ringträning

– prova på ringträning

Helt otroligt vad vi hann med mycket på 6 timmar. 👏👏👏 Inte undra på att man var trött sen! 🤣🤣🤣

Stort tack till alla som kom och deltog denna fantastiska dag! Stort tack även till Marie Danielsson som hjälpte oss på ett otroligt proffsigt sätt!!! 🥰🥰🥰

Om mindre än två veckor då blir det kennelträff på samma ställe. Då blir vi ännu fler hundar med sina familjemedlemmar!!! ❤️❤️❤️

Här kan du se filmer från dagen!

Bilder och filmer på Facebook

Åh, så stolta vi är!!! 💚💚💚

Vår egen Flattlyckan Brilliant Beauty – kallad Inez – som bor i Älvsbyn med fantastiska Lovisa, har fått den stora äran att pryda midsommarnumret av vår rastidning Charmören! ❤️🥰❤️

Tack Lovisa för denna otroligt vackra bild på en otroligt fin Inez – sann FLATTLYCKA igen! 💚

Och det blir extra roligt för oss eftersom vår älskade Gördis – Söklustens Liquorice Frozen Dream – prydde omslaget på Charmören för 14 år sedan.

🐾 Två omslagsstjärnor – från två olika tider i vårt flatte-liv!

Nu är alla valpar tingade!!!

Ikväll blev det en kvällspromenad med hela flocken!!!

Iris, Lycka, Leo, Meya, Joy, Ljusblå och Vit!!! Det gick riktigt bra!!! ❤️❤️❤️❤️💙💙💙

Meya 4 år! ❤️❤️❤️

Idag har vi firat Meya som fyller 4 år!! Alla hundarna fick en varsin tårta med leverpastej, och hemma i lägenheten fick Meya en present som verkligen gillar! 🤩🎂🎈🎉🥳🪅🎊🎁

Alla sitter så snällt och väntar!

Stooort paket!

En favoritbläckfisk!!!

Sida 1 av 3

Drivs med WordPress & Tema av Anders Norén