Författare: Anette Sida 3 av 22

SSRK Mjölby – vilken dag!

Alla våra Flattlyckor fick jättefina bedömningar och skötte sig strålande i ringen 🖤🐾🖤🐾🖤🐾🖤🐾🖤

Domare: Carina Östman.

Valpklass

Flattlyckan Charming Winner (Viggo) – 4a

Ägare: Thomas Baad

Flattlyckan Charming Dream (Leia) – 4a

Ägare: Maria Syrén Hedberg

Unghundsklass

Flattlyckan Brilliant Star (Bison) – Excellent 3a

Ägare: Jens Gyllenhammar

Flattlyckan Brilliant Dream (Nova) – Excellent 1a

Ägare: Camilla Johansson

Öppen klass

Flattlyckan Amazing Dream (Lycka) – Excellent i stenhård konkurrens med 11 tikar

Ägare: kennel Flattlyckan

Stort grattis till alla ägare – vi är så stolta över våra fina hundar! ❤️❤️❤️❤️❤️

Våra saknade hundar…

Nu har vi varit och gjort fint på våra saknade hundars grav, Gördis och Doris!!! ❤️❤️

Dom har sin fina plats på en djurkyrkogård här i Mjölby. Fint att kunna hedra dom och åka dit med en blomma. Saknar dom såååå!! 🥰🥰🥰

Stort grattis till Flattlyckans superfina Manne!

Idag gjorde han tävlingsdebut i rallylydnad på Sölvesborgs BK – och vilken start det blev! 🤩

Manne och Helén tävlade i två officiella klasser och fick hela 86 poäng i båda tävlingarna. Det resulterade i en fin 8:e placering av 21 deltagare i båda starterna. 👏💙👏💙👏

För att få ett kvalificerat resultat krävs 70 poäng, så Manne klarade det med god marginal. Vi är så otroligt stolta och glada över er – ni är verkligen riktigt fina representanter för vår kennel!!! 🥰🥰🥰

💙 Flattlyckan Brilliant Champion – vår stjärna från Mantorp 💙

Stort grattis till Sandra och Lycka! ⭐⭐⭐

Idag tävlade de rallylydnad fortsättning på Vadstena brukshundsklubb. 🐾

👉 Första banan gick riktigt bra – 82 poäng och ett godkänt resultat!

👉 Andra banan… ja, där satte Lycka som vanligt ner tassen och vägrade snurra bland annat 🙃🙃🙃

Vi är SÅ glada och stolta över deras fina insats! ❤️❤️ Bara ett kvalificerat resultat till, sen får hon sin RLDF-titel! 🏆🐶

STORT GRATTIS till vår första viltspårschampion!

SVCH Flattlyckan Brilliant Elegance “Dimma” har tagit viltspårschampionat – endast 1,5 år gammal! 🏆🐾

Domarens ord:

“En hund som spårar exemplariskt hela spåret. Ringar effektivt i två av vinklarna. Grattis till championatet. Spårtid 15 minuter.”

Vi är så otroligt stolta över Dimma och hennes engagerade matte Maria Fyrberg, som tillsammans gjort ett fantastiskt arbete. 🙌💚

Detta är en stor milstolpe för oss på Kennel Flattlyckan – vår allra första avkomma som blivit champion! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

💐 Stort tack till Maria för ditt engagemang, ditt fina samarbete med Dimma och för att du förvaltar vår kennelhund på bästa sätt. Vi kommer att hitta på en fin belöning som visar vår tacksamhet – och vi ser fram emot att följa er resa mot ännu fler framgångar! 🚀🐶

Vi är sååååå glada och stolta!!! 🎉🥳🥇 Hoppas detta inspirerar fler av våra valpköpare att tävla med sina otroligt duktiga hundar! 😍😍😍

Inofficiell hundutställning på Klubbarp

Vilken fantastisk dag på inofficiell hundutställning på Klubbarp med bedömning av rasspecialisten Geir-Ove Andersen! ❤️❤️❤️

Alla våra 7 Flattlyckan hundar fick superfin bedömning. Domaren var mycket noga så de var extra roligt att läsa dessa fina omdömen på alla hundarna. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Dessutom erbjöds ringträning med duktiga Linda Bergqvist. Tack för det, de hjälpte oss massor! 🥰🥰🥰

Vi hade fyra valpar i klassen 6-9 mån. I hanklassen vart 1:a Viggo, 2:a Lenz och 3:a Glenn. I tikklassen vart 1:a Leia. 🤍🤎🧡💚

Från Brilliant kullen ställdes både Atlas och Joy. Dom var ensamma i sina klasser så de blev 1:a båda två! 🤍❤️

Iris kom 3:a i sin klass men fick oxå fin bedömning! ❤️❤️❤️

Alla hundar skötte sig exemplariskt och alla som ställde sina hundar såg riktigt proffsiga ut!!! En uppfödares dröm!!! 🥰🥰🥰

Stoooort tack för att ni kom och gjorde detta möjligt!!! 😍😍😍

Här kommer lite bilder från dagen!!!

Lenz
Glenn
Viggo
Leia
Lycka
Joy
Glenn
Lenz, matte Viva och Linda

Vilken dag – vår allra första kennelträff!

I helgen samlades vi för vår allra första riktiga kennelträff – och vilken fest det blev! 🎉 Tidigare har vi bara anordnat kullträffar.

19 härliga Flattlyckan-hundar och 29 glada personer dök upp, en fantastisk uppslutning som gör oss så stolta och glada! 🤗🐾❤️

Vi fyllde dagen med massor av aktiviteter:

✨ Ringträning inför utställning

✨ Grundläggande apportering

✨ Prova-på apportering med vilt

✨ Rallylydnad

✨ Frågesport + resultat i vår fototävling med fina priser

Som grädde på moset bjöds det på tacos 🌮, gofika ☕ och härliga samtal mellan alla två- och fyrbenta. Vi hann till och med med lite örontrimning tack vare Sandra – uppskattat av både hundar och mattar/hussar. 🙌

👏 Ett särskilt grattis till Maria Fyrberg som fick pris för vårt allra första officiella resultat i viltspår! 🙌🙌🙌

Det värmer verkligen hjärtat att se hur duktiga och engagerade alla var – både hundar och ägare. Ni gör oss så stolta! 🥰

TACK till alla som kom och bidrog till en oförglömlig dag. Vi längtar redan tills vi ses nästa gång! ❤️🐾

Här kommer lite bilder från dagen! 😍

Fantastisk valpträff

Vilken otroligt lyckad valpträff vi hade i lördags i High5:s hundhall i Skänninge!!! Vädret var perfekt, 9 valpar med familj kom, vi hade verkligen fullspäckat schema. 🥰🥰🥰

Allt detta gjorde vi:

– frågesport om Flatcoated retriver

– kontaktövningar med olika sorters godis

– lunch med pajer och sallad

– uppvisning av olika jaktmoment med Iris

– grunderna i jaktapportering med Marie Danielsson

– apportering och avlämningar med dummy

– prova på att bära vilt (krickor)

– rallylydnad grunder

– prova på rallylydnad

– trimning av alla valpars öron

– uppvisning av rallylydnad med Lycka

– fika

– prisutdelning på frågesporten och sommarens fototävling

– grunderna i ringträning

– prova på ringträning

Helt otroligt vad vi hann med mycket på 6 timmar. 👏👏👏 Inte undra på att man var trött sen! 🤣🤣🤣

Stort tack till alla som kom och deltog denna fantastiska dag! Stort tack även till Marie Danielsson som hjälpte oss på ett otroligt proffsigt sätt!!! 🥰🥰🥰

Om mindre än två veckor då blir det kennelträff på samma ställe. Då blir vi ännu fler hundar med sina familjemedlemmar!!! ❤️❤️❤️

Här kan du se filmer från dagen!

Bilder och filmer på Facebook

Kärt återseende!

Vilken fantastisk kväll vi fick hemma hos Helén Svantesson och Lars Svantesson i Hörby igår! Sååå roligt att träffa Manne från Mantorp (Flattlyckan Brilliant Champion, blå). Ett mycket kärt återseende och jag fick säkert minst 1000 pussar! 🥰🥰🥰

Mycket hundbus, lite apportering och fantastiskt god mat! Ni bor så himla fint, det är alltid en fröjd att komma och hälsa på er! Stort tack för en supertrevlig kväll! 🤗🤗🤗

Manne, Iris, Joy och Lycka!

Stolta uppfödare – Bison briljerade på BPH!

Vi är så glada och stolta över Flattlyckan Brilliant Star “Bison”, som genomfört BPH med toppbetyg! Lugn, trygg, positiv, nyfiken och lekfull – precis så som vi önskar att en Flatcoated Retriever ska vara. ❤️❤️❤️

Domaren frågade till och med om han var kastrerad på grund av hur otroligt stabil och obrydd han var genom hela banan. Inget verkade kunna skaka honom – inte ens skott, skrammel eller konstiga underlag.

Att se våra uppfödningar visa just de egenskaper vi värnar om i aveln gör oss så otroligt stolta.

Bison är inte bara trygg och balanserad – han är dessutom snygg också! 🐾

Tack till Bison med familj för att ni gör så fint jobb med honom! ❤️❤️❤️

Tack även till Mjölby Brukshundklubb för att ni anordnar så väl fungerande BPH-test! 🥰🥰🥰

Sida 3 av 22

Drivs med WordPress & Tema av Anders Norén